May 31, 2015

May 29, 2015

Red and Green

Farm near Elmira, NY
Watercolor, 9 x 12", Fabriano smooth paper

May 26, 2015

Farm and Pond

North of Horseheads, NY
Watercolor 10 x 14" Arches paper CP

May 21, 2015

Beira Alta

Watercolor 5 x 7", Saunders Bockingford paper CP

May 18, 2015

May 17, 2015

The Sugar House

Watercolor 9 x 12" Fabriano paper hot pressed

The Heritage Village, Troy Pennsylvania
 Used to make Maple syrup in the 19th Century
……………………………………………………………………….
Cabana usada para fazer “xarope de Maple” no Século 19

May 16, 2015

Gregory Inn

The Heritage Village, Troy, Pennsylvania
Used a different paper surface today, hot-pressed (smooth) Fabriano.

May 13, 2015

On The Ground

Watercolor, 9 x 12", Arches paper CP

Inspired by my years spent in Tornado Alley, I imagined one up close and personal as it happened in the nineties when our house was (lightly) damaged by one.
....................
Inspirado pelos anos vividos na “Ala dos Tornados” imaginei um bem perto como aconteceu nos anos noventa quando a nossa casa foi (levemente) danificada por um.

May 10, 2015

A Minha Mãe



A Minha Mãe


A minha Mãe…o que posso dizer?
O centro do meu mundo, sempre coisas a fazer
Por mim
Nunca vi o cansaço
Só a força de aço
Para a família, isso sim

No Inverno frio
Saía de casa, noites a fio
Para amparar
Os que esperavam
O remédio, o conforto, chegavam
Sem hesitar

Cedo demais me deixou
Pelo resto da vida eu vou
Sempre me lembrar
Do amor de Mãe, infinito.
Bem, está tudo dito
Por isso me vou calar


Julio Filipe Rodrigues
5 de Abril, 2012


May 7, 2015

May 4, 2015

May 1, 2015

Sao Martinho do Porto, Portugal

An experimental work, where I forced myself to paint very fast and ignore detail to achieve a more impressionistic look. It also involved more "glazing" (dry layering) than usual. This was inspired by the methods of Roy Simmons, a master of fast watercolor.
...................................................
Um trabalho experimental em que me forcei a pintar rápidamente e omitir detalhes  para obter um resultado mais impressionista. Foi inspirado pelos métodos de Roy Simmons, um mestre de aguarela rápida e solta. Involveu também mais “glazing” (sobreposição de camadas secas de tinta) do que é comum para mim.
..............................................
Aguarela, 5 x 7", Arches paper CP